Czym jest maszyna Smitha?

Maszyna Smitha to maszyna, jaka cieszy się wielkim powodzeniem wśród kulturystów, natomiast również normalnych bywalców siłowni. To idealnie stworzone narzędzie, jakie pozwala Ci wyrzeźbić całe ciało przy zastosowaniu ogromnych ciężarów. Jednym spośród najważniejszych walorów owej maszyny jest to, iż zapewnia ona samodzielny trening bez konieczności asekuracji osoby trzeciej! Suwnica zapewnia mnóstwo możliwości, przede wszystkim jest uniwersalna. Zapewnia trening w pozycji stojącej oraz leżącej. Zwiększając gryf wyrobisz mięśnie pleców, bicepsów oraz ramion, przy wykorzystaniu maszyny Smitha możesz również zrobić pewnie ćwiczenie martwego ciągu.

Suwnica

Budowy owego urządzenia nie należy chyba nikomu tłumaczyć, pełna koncepcja polega na zastosowaniu prowadnic, co wymusza daną trajektorię ruchu. Rozsądek podsuwa, iż dzięki temu otrzymujemy dużą dozę bezpieczeństwa, wielu trenujących jak również instruktorów wybiera właśnie to narzędzie, ponieważ większość ćwiczeń jest na nim łatwiej zrobić. To fakt, łatwiej z pewnością, jednakże niekoniecznie bezpieczniej oraz niekoniecznie jednakowo skutecznie. Na maszynie Smitha mogą ćwiczyć zarówno osoby zaawansowane, jak również mniej zaawansowane. Niejednokrotnie korzystają spośród niej też kulturyści, jacy muszą być zawsze w najlepszej formie. Łatwy dobór pozycji ciała, komfort oraz pełna kontrola ruchów, trwałość oraz płynność ruchów w rozmaitych pozycjach: stojącej, siedzącej, leżącej to duże zalety owego urządzenia. Osoby ćwiczące na owej maszynie uczą się odpowiedniej metody robienia jakiegokolwiek ćwiczenia, co ma ogromne znaczenie szczególnie pośród osób mniej doświadczonych.

Czemu należałoby trenować na suwnicy?

Należy mieć świadomość, iż trening na owej maszynie to różne zalety. Wiemy już, iż to narzędzie to alternatywa dla normalnych treningów ze sztangą. Nie brakuje jej na pewno wszechstronności. Ludzie lubią też fakt, iż suwnica Smitha to sprzęt znacznie bardziej bezpieczny. Jest niższe zagrożenie, iż coś nam się stanie. Nic zatem nadzwyczajnego, iż jest ona zalecana na przykład dla osób niedoświadczonych. Niestety, często dzieje się tak, iż takie osoby zupełnie nie mają żadnego wyczucia sztangi.

Wyciskanie sztangi na suwnicy Smitha


Dzięki regulacji ławki podczas treningu na suwnicy Smitha możemy przećwiczyć mięśnie klatki piersiowej pod rozmaitymi kątami. Należy mieć też świadomość, iż podczas wyciskania pracę robią też tricepsy oraz barki (podczas ustawienia klatki pod spadzistym kątem w górę). Robiąc ćwiczenie na suwnicy Smitha, gryf należy postawić na wielkości mostka oraz wziąć go rękami nachwytem na wielkości barków. Nogi należy umieścić bezpiecznie po obu stronach, zatrzymując się przy tymże stopami.

People obraz autorstwa Racool_studio - www.freepik.com